Tipy pre úspešný reštauračný web – časť 1.

 v kategórii MARKETING, Online marketing

V tomto príspevku nechcem písať o samozrejmostiach typu – pekná grafika na stránke, aktualizované menu, kontakt na stránke s možnosťou objednania, ako sa k nám dostanete, otváracia doba atď. Ani nechcem písať o odbornejších veciach ako SEO optimalizácia, site maps, responzívnosť (úprava webu pre mobilné zariadenia) a iné.

Dočítate sa tu pár tipov, ktoré vám pomôžu zvýšiť popularitu na webe a medzi zákazníkmi. Takisto uľahčia novým zákazníkom nájsť si k vám cestu. Samozrejme musí zároveň platiť, že máte čo ponúknuť – kvalitné a chutné jedlo, príjemný personál, pohodové prostredie, skvelú atmosféru alebo najlepšie všetko naraz 🙂

TIP č. 1: propagujte vaše silné stránky – z webovej prezentácie musí byť jasné, čím ste špeciálny, originálny, na čo ste najviac pyšný a čo si na vás cenia zákazníci (môžu to byť netradičné nápoje, špeciálne jedlo, krásne prostredie, tématické akcie – program alebo menu, …)

TIP č. 2: kvalitné fotky – potrebujete k tomu fotografa so zmyslom pre detail, ktorému vysvetlíte svoj koncept a svoje silné stránky. Majte na pamäti, že k vám chce prísť hladný zákazník za príjemným zážitkom – provokujte fotografiami všetky jeho zmysly – aj keď nepriamo.  Fotografia budovy a prázdneho interiéru vám môže skôr uškodiť. Radšej si dajte nafotiť lákavé jedlá, ktoré ponúkate (vaše! kopírovať fotky z iných zdrojov je absolútne neprípustné), momentky, ktoré vystihujú atmosféru v reštaurácii.

TIP č. 3: integrovanie fejsbúkov a iných sociálnych sietí – nemám tu na mysli len ikonku (alebo viac ikoniek) uprataných v niektorom kúte stránky. Mám na mysli integrovanie najnovších recenzií a komentárov a vašich reakcií na ne (samozrejme aktuálnych) – ľudia radi chodia do podnikov, ktoré im odporúčajú ich známi, kamaráti a kamaráti kamarátov. Ak je vaša silná stránka komunikácia so zákazníkmi na sociálnych sieťach, treba to na webovej stránke ukázať. Robí to divy. Z takejto komunikácie sa dá ľahko zistiť, nakoľko vám na zákazníkoch záleží.

Môžete zaviesť aj vlastné diskusné fórum alebo knihu návštev na webe – treba sa však postarať, aby tam stále boli aktuálne komentáre či hodnotenia. Nech vám to nenarobí viac škody ako osohu – budí to potom dojem, že celá reštaurácia upadá, keď posledné komentáre sú jeden a pol roka staré.

TIP č. 4: píšte blog – krátke, stručné, vtipné články, články venované úspešným podujatiam, ktorých ste sa zúčastnili alebo ktoré sa u vás konali, zaujímavým zákazníkom, ktorí sa u vás mihli (trebárs aj minirozhovor môže zaujať). Ľahko ho začleníte do vašej stránky a je to skvelá propagácia vašej značky a mena. Ľudia sa radi zabavia a niečo zaujímavé prečítajú, okrem toho si týmto budujete so starými i potenciálnymi zákazníkmi vzťah – budú mať pocit, že idú do známeho a zaujímavého prostredia, keď sa im takýmto spôsobom predstavíte.

Ak máte pre zmenu vy nejaký tip, nechajte nám komentár, podeľte sa s nami i našimi čitateľmi, radi sa necháme inšpirovať.

 

Odporúčané články

Nechajte odkaz

*

Kontaktujte nás

Ak máte otázky, radi Vám na ne odpovieme.

Nečitateľné? Zmeňte text. captcha txt

Začnite písať a stlačte ENTER na vyhľadávanie...