UNIKUM – buďte jedineční
Pod týmto rozumiem akýkoľvek jedinečný prínos alebo úžitok pre zákazníka, ktorým sa odlíšite od konkurencie.
Tento moment sa často podceňuje. Mnohí si myslia, že sa stačí iba obzrieť po konkurencii a ponúknuť hosťovi to, čo ostatní, možno o trochu lepšie (alebo lacnejšie).
Tvrdíte že máte dobré jedlo? Alebo ste lacnejší? Presne toto však tvrdia vaši konkurenti naokolo. Vysielate zákazníkom rovnaký signál, ste v ich očiach rovnakí. Prečo by mali v takom prípade prísť práve k vám a nie k hocikomu inému vo vašom okolí?
Čo tak vyslať zákazníkom jedinečné posolstvo…?
Neznamená to, že musíte byť najlepší na Slovensku, stačí, aby ste boli iný, jedinečný na vašom trhu, u vašej cieľovej skupiny. Aby si čo najviac zákazníkov z vašej cieľovej skupiny spomenulo na vás ako na prvú voľbu, ak sa rozhodnú ísť najesť.
Pretože ľudia si nekupujú produkt, ale emocionálny zážitok. Emócie sú dôvodom, prečo robia väčšinu nákupných rozhodnutí. Vaše UNIKUM je tá emočná väzba medzi Vami a Vašimi zákazníkmi.
Buďte kreatívni, nebojte sa experimentovať. Je to o testovaní trhu. Nezaniknite v šedi priemeru! Urobte návštevu u vás príjemnou a zároveň zaujímavou. Chcite, aby si vás zákazníci zapamätali (samozrejme v tom dobrom, či zaujímavom) a nabudúce prídu znova, lebo budú zvedaví, čo pre nich zasa vymyslíte.
foto: Rockin Robin / Flickr.com