Ing. Ivan Hajzok
Gastroonline s.r.o. Strojnícka 2907/8, Bratislava 821 05
tel:+421 910 972 501
mail: hajzok@gastroonline.sk
Som rodený Trnavčan, vyrastal som v kúpeľných Piešťanoch, aktívne plával a hral za Piešťany vodné pólo.
Povolaním som chemik , skončil som STU v Bratislave, potravinársku chémiu. Pracoval som na manažérskych pozíciách v 2 nadnárodných spoločnostiach – ESSO Slovensko s.r.o. a METRO Cash&Carry, naučil sa veľa užitočných vecí z obchodu, marketingu a manažmentu a neskôr zakotvil v mne srdcu blízkej oblasti gastronómie.
Od roku 2002 sa venujem navrhovaniu profesionálnych gastro-prevádzok, mám za sebou viac ako 150 menších i väčších projektov, štandardných i atypických na Slovensku, v Čechách, Rakúsku i Maďarsku, pomohol som zákazníkom navrhnúť a zariadiť gastronomické prevádzky technológiami a zabezpečujem pre nich servis.
Zúčastňujem sa odborných výstav a seminárov, sledujem najnovšie trendy. Navštevujem odborný veľtrh HOST v Miláne (Taliansko), Alles fur den Gast (Salzburg), Anuga Kolín (Nemecko). Hovorím nemecky a anglicky, čo mi pomáha jednak pri komunikácii s našimi zahraničnými zákazníkmi, ale aj dodávateľmi, producentami a v neposlednom rade i inými konzultatmi v oblasti gastronómie.
Množstvo nových trendov v gastronomickej oblasti, prístup k informáciám a práca so zákazníkmi ma doviedla ešte ďalej – totižto navrhnúť, zariadiť a servisovať technologické zázemie reštaurácií pre ich ďalšie úspešné fungovanie zďaleka nestačí.
Aj keď dodávanie technológií je hlavnou náplňou našej spoločnosti – GST Consulting s.r.o, začali sme sa pri projektovaní kuchýň hlbšie venovať aj oblastiam, ktoré sú pre vybudovanie EFEKTÍVNEJ a ZISKOVEJ prevádzky kľúčové:
• vyšpecifikovať v prvom rade koncept prevádzky s ohľadom na konkurenciu, cieľovú skupinu zákazníkov a ich potrieb. Tejto analýze potom zodpovedá návrh menu a smerovanie celej prevádzky; tým aj zloženie a rozmiestnenie gastro zariadení.
• údržbe a lepšiemu využívaniu efektívnych technológií v kuchyni,
• optimalizovaniu pracovných procesov v kuchyni, vytváraniu efektívneho systému práce v kuchyni (od skladovania, cez prípravu a varenie jedál až po výdaj, vrátane minimalizovania strát v prevádzke),
• marketingovej stratégii a zvýšeniu predaja (a ziskovosti) gastronomických prevádzok.
Mám to šťastie, že môžem pritom spolupracovať s odborníkmi a skvelými ľuďmi s technickým, ekonomickým i gastronomickým vzdelaním a skúsenosťami.
A čo je ešte veľmi dôležité – to som nesmierne rád – stretávam stále viac majiteľov a prevádzkovateľov gastro-prevádzok, ktorí si uvedomujú, že na to, aby ich prevádzka bola úspešná a dlhodobo zisková, treba vynaložiť veľa, veľa úsilia, zabezpečiť dobré vedenie, kvalitný personál, účinnú marketingovú stratégiu a mať chuť experimentovať, testovať trh a nebáť sa byť kreatívny! Dajme sa teda spolu do toho! A hlavne – NESTRAŤTE SVOJ APETÍT :).